پرسش های متداول

صفحه اصلی > پرسش های متداول

هزینه شرکت در کنگره
 => هزینه شرکت در کنگره بین المللی علوم اعصاب :
ثبت نام زودهنگام تا اول مرداد 1397: دو میلیون ریال
ثبت نام دیرهنگام تا 15 مهرماه 1397: سه میلیون ریال
هزینه کنگره شامل چه خدماتی خواهد بود؟
 هزینه کنگره در برگیرنده همه این خدمات خواهد بود:
1- هزینه امتیاز بازآموزی و صدور گواهی الکترونیکی شرکت در کنگره
2- هزینه صرف نهار در طول سه روز کنگره 
3- پذیرایی در طول سه روز کنگره

 


راهنمای ثبت نام در کنگره و ارسال مقاله
 => مراحل ثبت نام و نام نویسی در سایت همایش :
1 - در سامانه کاربران سایت ثبت نام کنید.
2 - به ایمیل خود رفته و ایمیل ارسالی از طرف سیستم را مشاهده و بر روی لینک فعالسازی موجود در ایمیل کلیک کنید.
3 - به سایت همایش بازگشته و وارد قسمت ورود در سامانه کاربران شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را در آنجا وارد نمایید .
=> ارسال پوستر :
پس از ورود به سامانه کاربران جهت ارسال پوستر/مقاله از منو های موجود به منو ارسال مقاله جدید بروید .
توجه نمایید که فایل چکیده مقاله شما باید به صورت جداگانه در سایت درج شود . ( فایل با فرمتهای توضیح داده شده  )
در منو ارسال مقاله جدید فقط چکیده مقاله از شما خواسته می شود .
سپس در منو وضعیت مقالات شما می توانید اصل مقاله و تصویر پوستر خود را در اندازه مناسب برای ارایه 55 اینچ ( به توضیحات مراجعه کنید)  خود را نیز ارسال کنید .



آئین‌نامه‌ی اجرای پوسترها:

 با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از ارائه نتایج کارهای تحقیقاتی همکاران در حوزه های مختلف علوم اعصاب در همایش بین المللی علوم اعصاب شیراز بصورت پوستر می باشد، لذا نکات زیر را رعایت فرمایند:

الف) راهنمای تهیه‌ی پوسترها:

پوسترها با توجه به ميزان فضاي در نظر گرفته شده جهت ارائه، بايد بصورت عمودي و در ابعاد 59 در 84 سانتيمتر (سایز A1)  تهيه گردد و از قالب موجود در سایت  جهت طراحی استفاده نمایید.

استفاده از كل مقاله اصلي در قالب پوستر صحيح نيست بلكه لازم است با بهره گيري از امكانات نرم افزاري و ذوق و سليقه شخصي سعي شود حداقل متن در تركيب با حداكثر تصاوير، جداول و نمودارها ارائه گردد تا مطالب در مدت کوتاهي به خواننده منتقل گردد.

اجزاي پوستر شامل عنوان، خلاصه مقاله، مقدمه، روش ها، يافته ها و نتيجه گيري خواهد بود که لازم است اصول مقاله نويسي در اين قسمت ها نيز رعايت شود.

عنوان در بالاي پوستر نوشته میشود و اندازه فونت آن بايد به گونه‌‌اي باشد که از فاصله حداقل 5 تا 6 متري به راحتي قابل خواندن باشد. در زير عنوان، با خط کوچکتر نام نويسنده يا نويسندگان و در خط زيرين آن نام دانشگاه يا موسسه محل انجام تحقيق نوشته مي‌شود.

تيتر مطالب همچون مقدمه و هدف، روش‌ها، يافته ها و نتيجه‌گيري با فونت 30-35 و با حروف بزرگ نوشته شود.

خلاصه مقاله: همان خلاصه مقاله‌ پذيرفته شده در همايش خواهد بود. متن با فونت 18-24 و حروف بزرگ و کوچک نوشته شود. فونت Arial برای نوشتن متن انگليسي استفاده گردد.

 مقدمه: سوالات پژوهشي و فرضيه مورد نظر شما ميتواند به صورت جمله يا عبارات موردي بيان شود.

روش ها: در اين بخش جمعيت مورد مطالعه، حجم نمونه، نمونه‌گيري، مداخلات انجام شده، ابزار مورد استفاده، متغيرهاي اندازه‌ گيري شده و روش‌هاي تجزيه و تحليل اطلاعات مطرح مي‌شود.

يافته ها: در اين بخش نتایج پژوهش شما بيان مي شود. از مطرح کردن جزئيات ريز و غيرضروري بپرهيزيد. از جداول و نمودارها و تصاوير کمک بگیرید. به طور کلي در يک پوستر 20% متن 60% تصاوير گرافيکي و 20% فضاي خالي مطلوب است. فضاي خالي به برجسته کردن مطالب نوشتاري کمک زيادي خواهد کرد.

نتيجه گيري:  پاراگراف آخر به عنوان بخش نتيجه گيري نقش مهمي در تصميم‌گيري افراد براي ادامه‌ي مطالعه خواهد داشت.

 

 

پوستر همایش می بایست در قالب استاندارد طراحی شود. قالب پوستر را میتوانید از آدرس زیر دانلود کنید:

http://vu.sums.ac.ir/images/Poster_Template_A1.pptx


ب) برنامه‌ی اجرای پوسترها:

1.     هر پوستر طبق برنامه‌ی زمان‌بندی مشخص تنها در یک نوبت از برنامه‌ی کنگره امکان ارائه خواهد داشت.

2.     برای ارائه‌ی پوستر خود و ثبت در کتابچه‌ی نهایی کنگره، حتما باید در کنگره ثبت‌نام کرده ‌باشید.

3.     برنامه‌ی زمانی ارائه‌ی پوستر خود را پیش از کنگره و روی سایت پیدا کنید و آن را به‌خاطر بسپارید.

4.     در روز مشخص‌شده برای ارائه، از نیم ساعت قبل از زمان ارایه به غرفه‌ی مخصوص ثبت پوسترها مراجعه کنید تا محل ارائه‌ی پوستر شما مشخص شود. در روز مراجعه حتما کد مقاله خود را به همراه داشته‌ باشید.

5.     پوستر خود را در محلی که برای شما مشخص می‌شود  نصب کنید.